Drivers for and Barriers against Consumer Adoption of Subscription-based Services
- Subscription services are a fundamental way of shopping nowadays, primarily through well-known service providers such as Netflix or Spotify. In recent years, many companies have implemented this revenue model in their way of doing business. The cosmetics industry is one of many that offer a great variety of products through such services. The goal for this study was to find out what drives or hinders people from adopting such services for cosmetic products. Therefore, several hypotheses were stated which could be researched through this study. A quantitative approach was used, along with an online questionnaire, to carry out this study. With this method, 506 respondents participated in the study. The data was then analyzed through a multiple regression analysis. The results reveal several factors that influence consumers’ intention to adopt such services in the cosmetics industry. Consumer Innovativeness, Convenience, and Value for money positively influence people's intention to adopt such services. At the same time, Tradition barrier and Perceived risk negatively influence people's intention to adopt subscription services.
- Abonnementdienste sind heutzutage eine grundlegende Art des Einkaufens, vor allem durch bekannte Anbieter wie Netflix oder Spotify. In den letzten Jahren haben viele Unternehmen dieses Modell in ihre Geschäftsabläufe integriert. Die Kosmetikindustrie ist eine von vielen Branchen, die eine große Vielfalt an Produkten über solche Dienste anbieten. Ziel war es, herauszufinden, was die Menschen dazu bewegt oder daran hindert, solche Dienste für Kosmetikprodukte zu nutzen. Daher wurden mehrere Hypothesen aufgestellt, die im Rahmen dieser Studie untersucht werden konnten. Für die Durchführung dieser Studie wurde ein quantitativer Ansatz mit einem Online-Fragebogen verwendet. Mit dieser Methode konnten 506 Menschen erreicht werden, welche an der Studie teilgenommen haben. Die Daten wurden anschließend mit Hilfe einer multiplen Regressionsanalyse ausgewertet. Die Ergebnisse zeigen mehrere Faktoren auf, die die Absicht der Verbraucher beeinflussen, solche Abomodelle in der Kosmetikbranche zu nutzen. Innovativität, Bequemlichkeit und ein gutes Preis-Leistungs-Verhältnis wirken sich positiv auf die Bereitschaft der Verbraucher aus, solche Dienste in Anspruch zu nehmen. Gleichzeitig haben die Barriere der Tradition und das wahrgenommene Risiko einen negativen Einfluss auf die Absicht der Verbraucher, Abonnementdienste zu nutzen.